niedziela, 14 września 2014

General Pharmaceutical Council - cz.3 OSTATNIA

Co niektórzy będą zadowoleni, że kończymy już ten proces rejestracji, ale jak pisałam na początku  proces  dość żmudny i trudny (dla mnie przynajmniej).



 Kolejny dział,który znajdziecie w aplikacji to:

 Wytyczne dotyczące dostarczenia dokumentów uzupełniających,
w tym wypadku chodzi tu o:

  • akt urodzenia
  • certyfikat ślubu -jeśli już nie panna ;))
  • paszport lub dowód osobisty
  • potwierdzenie kwalifikacji (dyplom technika farmacji)
Wszystkie te dokumenty należy przesłać jako kopie i tak jak poprzednio przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego oraz podpisanie przez prawnika zarejestrowanego w UK. Na każdym z dokumentów powinna widnieć nota co do zgodności kopii z orginałem, podpis, data i pieczątka        
( wszystko jest wyszczególnione w aplikacji).

Certyfikat potwierdzający kwalifikacje z Ministerstwa Zdrowia lub Edukacji.

 No i moi drodzy teraz najlepsze....Powiem szczerze,że ja nic takiego robić nie musiałam i na szczęście, bo wydaje mi się to bardzo skomplikowane. Otóż, wymagane jest od was potwierdzenie kwalifikacji przez jedno z wyżej wymienionych ministerstw. Na którym musi widnieć:

  • imię i nazwisko oraz tytuł przez was uzyskany
  • nazwa instytucji nadającej tytuł
  • was numer identyfikacyjny oraz data jego wydania
  • poziom kwalifikacji oraz wzmiankę,że kwalifikacje uprawniają was do pracy w zawodzie


Także powodzenia ...:))

 Pamiętam jakiś czas temu,jak tylko pojawił się ten wymóg, zadzwoniła do mnie dziewczyna z zapytaniem czy musi dzwonić do ministerstwa i czy oni w ogóle będą wiedzieli o co chodzi.Wtedy to było coś zupełnie nowego dlatego,dziewczyna lekkiej drogi  nie miała i ostro musiała się napocić,żeby zdobyć papier.Wydaje mi się,że teraz  nie powinno być problemu.

No i w końcu ostatni dział.

Letter of good standing

 Macie do wyboru dwie opcje:

  1. Ja to rozumiem tak: Musicie dostarczyć list z izby aptekarskiej,potwierdzający  rejestrację jako technik farmacji oraz że nie zostało wytoczone żadne postępowanie w podczas waszej pracy jako technik farmacji,czyli generalnie czy nie naruszyliście w żaden sposób  farmaceutycznego kodeksu etyki i prawa.Niestety technicy nie podlegają izbie aptekarskiej,ale jest Związek Zawodowy Techników Farmacji i wydaję mi się,że jeżeli oni wydali by wam zaświadczenie tego typu to GPhC powinni to zaakceptować.
  2. Jeżeli nie chcecie skorzystać z pierwszej opcji musicie zdobyć zaświadczenie o niekaralności i dołączyć je do aplikacji -oczywiście wszystkie dokumenty przetłumaczone i potwierdzone przez adwokata w UK.Zaświadczenie to powinno dotyczyć ostatnich pięciu lat, i powinno być wysłane do GPhC nie pózniej niż 3 miesiące od daty wystawienia.
 Aplikacje mamy już wypełnioną,ale kolejny plik, który będziecie musieli ściągnąć to 
ASSESSMENT FRAMEWORK.

Nie będę się tu mądrzyć ponieważ jeszcze raz ja tego robić nie musiałam. Generalnie z tego co rozumiem będziecie musieli opisać przedmioty, z medyka, które pokrywają się z Subject Description. I wydaje mi się to najtrudniejsze, ale żeby nie wprowadzić was w błąd zadzwoniłam do GPhC i zapytałam się o co dokładnie chodzi .Powiedziałam,że wiele z tych przedmiotów nie pokrywa się z tym co my mieliśmy w medyku oraz że odnośnik UK PHARMACY LAW AND ETHICS w ogóle nas nie dotyczy  i czy np.jest jakaś dodatkowa literatura, którą powinniśmy przeczytać. Ale jak to bywa albo nie wiem...może ja mam takie "szczęście" trafiła mi się "dziumdzia" średnio pomocna. Wiele mi nie powiedziała tylko tyle ,żeby wypełnić aplikacje najlepiej jak się umie.
Jeśli chodzi o te przedmioty to pytałam czy nie wystarczy wykaz przedmiotów z medyka, ilość godzin itd., zamiast wypełniania tego assessment framework .Powiedziała,że taki wykaz przedmiotów nie zaszkodzi jeśli będzie dołączony, ale tabelka musi być wypełniona tak czy inaczej.
 Może są wśród nas osoby, które mają już ten proces za sobą i może chciałyby się podzielić doświadczeniami -wszyscy będziemy bardzo wdzięczni.

Z mojej strony to tyle starałam się napisać to najdokładniej jak umiem mam nadzieje, że będzie to  w niewielkim stopniu,ale przydatne :))


4 komentarze:

  1. Witam :) właśnie przeglądam stronę General Pharmaceutical Council, czy dobrze zrozumiałam że taka rejestracja jest płatna i kosztuje 108 funtów ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, Tak rejestracja jest płatna i taka członkowska składka w wysokości 108 funtów musi być uiszczana co roku,zazwyczaj do końca pazdziernika

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej
    Chciałbym zapytać o możliwość stażu w UK. Dyplom tehnika mam juz dosc długo natomiast nie udało mi sie zrobic stażu. Czy w Londynie jest to możliwe i moze orientujesz sie jak to wygląda. Czy muszę tez się rejestrować GPCh

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń